Schrijf U in op de 'Opvoeden met een Missie' mailing lijst. Ik heb net zo'n hekel aan spam als dat u dat heeft. Uw email adres zal enkel gebruikt worden voor deze mailing list en zal niet verkocht worden aan derden.

Schrijf U in op de "Opvoeden met een Missie" Mailing lijst

Sunday, November 27, 2005

Boek: Opvoeden tot zelfdiscipline

Titel: Opvoeden tot zelfdiscipline
Auteur: Dr. Thomas Gordon
ISBN: 9051213018

Regelmatig probeer ik een boek op te pikken om mezelf verder te verdiepen in de opvoeding. In het bijzonder de opvattingen van anderen. Zo kun je leren van opvattingen die je aan staan maar er is zeker ook veel te leren uit boeken van mensen met tegengestelde opvattingen. Al is het maar om te leren wat je absoluut niet wilt doen.Dit boek valt niet geheel onder deze laatste titel. Eerlijk gezegd heb ik niet het gevoel iets geleerd te hebben van dit boek, behalve dan het feit dat ik waarschijnlijk nooit meer een boek op zou pikken van deze auteur. Het boek heeft een zeer veel belovende titel. Uit een hele rij boeken over opvoeding koos ik deze. De titel leek een visie met zich mee te dragen. Helaas is het enigste wat in dit boek naar voren komt al de dingen die de auteur niet aan staan. Alsof je naar het eindeloos gezeur van een overspannen huisvrouw aan het luisteren bent. Dit aangevuld met een taalgebruik waarbij je het vermoeden krijgt dat de auteur uit de hoogte probeert te doen en de eindeloze verwijzigen naar wetenschappelijke onderzoeken gaven mij al snel het gevoel dat de auteur de opvoeding als een wetenschappelijk project ziet. Cijfertjes en statistieken volop maar het hart ontbreekt. Opvoeden doe je met passie en gezond verstand, niet met koude kille cijfertjes.

Opvoeden tot zelfdiscipline - Thomas Gordon
Opvoeden tot zelfdiscipline
Thomas Gordon

2 Comments:

At 12:45 PM, Blogger Robert said...

This comment has been removed by the author.

 
At 12:47 PM, Blogger Robert said...

Interessant onderwerp, hoe je kinderen kunt opvoeden om meer zelfdiscipline te ontwikkelen. Jammer dat dit boek blijkbaar zo slecht is. Ik zal er binnenkort eens iets over plaatsen op mijn site:

http://www.zelfdiscipline.net

 

Post a Comment

<< Home